Källsortera mera!!


Vid vårt hembesök i tisdags fick vi inte bara hjälp att organisera vårt skafferi utan vi fick också hjälp med våra kärl för källsortering. Detta var egentligen vad som fick mig att söka till projektet Hållbara Ihop. Någonstans så tänkte jag att här kan vi göra vår största förändring. 

Lite visste jag då att det finns så mycket fler små förändringar som LED-er till något stort. Som att byta ut alla glödlampor till LED.. 

Hur som helst, min ambition är att minimera vårt hushållsavfall. Jag ska genomföra ett test när tiden känns mogen - inte slänga nästan NÅGOT i hushållsavfallet. Sortera minsta lilla pinal som går att sortera. 
DET blir spännande! Jag ska låta er ta del av detta.. Måste bara knäcka nöten själv först. Vilken utmaning! 

Före & efter bilder på sorteringslösningen: 



Vi hörs hörni! 





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback