Plastbanta, fina tips via Instagram.

Idag ställde jag en fråga kring plast & förvaring av mat på min Instagram. 
Temat var plastbantning och många små tips kom in.

Jag delar med mig av några som jag ska försöka anamma här hemma. 

1. Laga inte mer mat än du vet kommer att ätas. Detta betyder att inga matlådor behövs.
2. Behövs ändå matlådor välj glas eller rostfria. 
3. Färdiga matkassar minskar svinnet & du får precis den mängd mat du behöver för X antal dagar. 
4. Byt ut köksredskap i plast mot trä, metall & keramik. 
5. Alla barnens leksaker behöver inte vara i plast. Idag är utbudet av miljövänliga leksaker stort. Tänk hållbart & snällt mot små munnar. 


Vill tacka för alla fina kommentarer på Instagram. Jag hoppas på mer input allt vad projektet #ikeahållbaraihop löper på.

Må så gott!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback