Herreeeee guuuu van gregers!



Jamen dåså, värstinghandling genomförd, på egen hand.
Med krackelerade höfter återvände jag hem med en proppfull bil & en jättelätt plånka! 

Alltså det här med mat, vad är normalt att handla för per månad? Vi lyxar ju inte i överflöd men har så pass bra mat att vi aldrig äter mammascan, typ. Vi har ofta de hemma men bara för de tillfällen då idéerna tryter och frysen är tom. Förutom köttbullarna då... 
Behöver tips på vardagsmat, gärna snabbt, enkelt och gott. Har inget emot att "laga" maten istället för att köpa den färdig men jag kommer ju aldrig på nått att laga! 

Kom med förslag, tack på förhand! 


 🙈







Kommentarer

Hej! Mat detta eviga gissel:)! Vet du jag brukar titta in på bloggar Jennysmatblogg ett exempel. Där finns veckomatsedlar, det finns säkert andra med som är jätte bra.
Kram Annamaria

Svar: Tack för tips!! Kram!
Elin Nordlander

» Erika

Gillar ni lax?

Svar: Ja det gör vi! Har du nått bra tips?
Elin Nordlander

» Erika

Jaa, fick ett gott recept.

4 laxfiléer
5 dl vispgrädde
3 msk viltfond (vilt/kantarell)
2 msk lingonsylt
1 krm svartpeppar
1 tsk timjan

Salta laxen och lägg den i en form. Blanda grädde, fond, lingonsylt, peppar och timjan. Häll det över laxen och in ugnen i 20 min på 225 grader. Vi brukar äta med pressad potatis :)

Svar: Lax med lingon & viltfond?! Låter som de jag brukar göra på fläskfilé i stekpanna. De här är jag nog för feg för.. 😅
Elin Nordlander

» Bella

Bryn riven morot och skivad purjolök i lite olja. Häll i en créme farisé och lägg ner en fiskbuljong. När buljongen lösts upp, lägg i torskblock och låt puttra med några minuter tills de är klara. Servera med potatis. Plättlätt & supergott!

Svar: Låter gott! Ska testas!
Elin Nordlander

» Erika

Fick även recept av syrran på en jättegod och enkel kebabgryta. Man steker lök, paprika och kebab (Västerås kebab). Blandar i 5 dl grädde, en burk tacosås (stark) och kryddar med kebabkrydda, salt och peppar. Låter det puttra ett tag. Vi åt grönsaker till bara och det var jättegott. 👍👌

Svar: Här är nått jag däremot gärna provar! Låter simpelt & gott! Perfekt när man inte orkar så mycket men ändå vill laga maten! Tack för tips! 👍
Elin Nordlander

» Erika

Det låter konstigt men det är svingott! Jag lovar ;). Snabbt och enkelt också.

Svar: Oooooo vi får se om jag törs! 🙈
Elin Nordlander


Kom ihåg






Trackback