Förfina det fula.


Nu var det ett tag sen senast, vet inte vart min tid tar vägen! 
Jo - jag vet - min son. Han tar allt. Allt, allt, allt. 
Just nu är han sjuk den stackarn, hostar & rosslar utav bara den. Det är hemskt att höra och framförallt då de inte förstår att de går att harkla sig & spotta. 

Anyhow, just nu i skrivande stund sitter jag ute, i solen, på en bänk med en kaffekopp. Abbe sover i vagnen i den fina vårsolen, som dessutom lyser från klar himmel. Här kommer en bild. 


Men årå, det är ju så fint att va mammaledig. "TITTA VA HON MÅÅÅÅÅR NU!"

Då kan jag berätta för er att svetten & kampen för att bära ut ungen i vagninsatsen inte syns på bilden, inte heller mitt risiga, toviga hår eller hur jävla ont i huvet jag har idag.
Anledningen att jag sitter här är inte nå jävla carpe diem utan ett "få tiden att gå" ge den hostande bebisen lite luft och pappan en chans att ventilera hjärnan från bebis-sjuk-missnöjd-gnäll. 

Jag tänker bara; Nåde den jäveln som lägger ut en burk sylt eller en bild på mamma, pappa, barn sittandes vid samma bord & äter en hemlagad middag. Vi är glada om vi FÅR nån mat i den här familjen. ;)

Det här med att man delar med sig av allt det glimmrande och underbara kring sitt barn är ju fint å så, de kan mammorna ha. Är det någonting som det ska ges credd för så är det dessa mästerfotografer till morsor! 
Säg att man har ca 30 minuters prime-time med sitt barn PER DAG, dessa är alltså fördelade över bebis alla vakna timmar. Snacka om skillat att då lyckas fånga dessa happy moments på bild! 
Eloge till dem! 

Själv försöker jag njuta av stunden då Abbe bjuder på skratt & hålligång, utan telefon med kamera. 
En tjej i vår föräldragrupp knäppte kort då hennes dotter skrek och grinade helt förtvivlat & skickade detta till sin sambo. 
Varför inte? Om man inte får bukt på bebis - ta ett steg tillbaka & ta en bild på eländet. (Räkna till 10 principen!) Bilden kan va bra att ha till flera ändamål men kanske främst för att titta på vid annat tillfälle & tänka, det gick ju bra det med. 

Nu ska jag sluka kaffet, lapa vårsol & släppa ner mammaaxlarna. 
Another day - another dollar! 





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback